Įrašas „Facebook“ ar gyvas susitikimas: kas padės laimėti prezidento rinkimus? T.Janeliūno komentaras.

Įrašas „Facebook“ ar gyvas susitikimas: kas padės laimėti prezidento rinkimus? T.Janeliūno komentaras.

Kas laimės rinkimus – tas, kas socialiniame tinkle parašė daugiausia įrašų, ar tas, kuris paspaudė daugiausia rankų? Tokį klausimą, iki prezidento rinkimų likus kone pusmečiui, galima užduoti apie kandidatus, sieksiančius šalies vadovo posto. Komunikacijos specialistas Arijus Katauskas pastebi, kad nereikėtų tikėtis, jog socialiniai tinklai pakeis gyvus susitikimus su rinkėjais. O politologas Tomas Janeliūnas pabrėžė, kad politikams tiesioginis darbas su rinkėjais – itin svarbus.

Lapkričio viduryje portale „Delfi“ skelbta Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa parodė, kad kandidatų į prezidentus reitinge vis dar pirmauja buvęs SEB banko ekonomistas Gitanas Nausėda, antroje vietoje – konservatorių kandidatė Ingrida Šimonytė, o trečioje dar savo sprendimo nepaskelbęs premjeras Saulius Skvernelis.

Tiek pirmąsias pozicijas užimantys kandidatai, tiek žemiau reitinge besirikiuojantys politikai, prasidėjus rinkimų kampanijai, ne tik aktyviai pasisako socialiniuose tinkluose, bet ir pradeda keliones po Lietuvą. Nors kandidatai turi gana skirtingus sekėjų socialiniuose tinkluose skaičius, ekspertai pastebi, kad tai nepakeis gyvo bendravimo su rinkėjais.

<…>

Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto (VU TSPMI) politologas T. Janeliūnas kalbėjo, kad kandidatams svarbu ne tik susitikti su rinkėjais, bet su jais susitikus ir perduoti pakankamai įtikinimą žinią, kuri rinkėjams paliktų įspūdį. Pasak politologo, gyvas bendravimas su kandidatu rinkėjams daro gerokai didesnį įspūdį nei tiesiog perskaitytas straipsnis ar pamatytas televizijos reportažas.

„Tiesioginis darbas yra būtinas. Politikams tai yra viena iš, turbūt, pačių svarbiausių priemonių, kaip pasiekti ir įtikinti rinkėjus“, – sakė T. Janeliūnas.

Kalbėdamas apie kandidatų į prezidentus pasisakymus socialiniuose tinkluose, jis pastebėjo, kad skiriasi stiliai, kaip naudojamasi socialinių tinklų erdvėmis. Anot politologo, vieniems svarbu nuolat pritraukti dėmesį į save, kitiems – perduoti žinias ir mintis.

Aišku, galbūt vieni politikai tą daro nelabai sąmoningai, iš inercijos, kaip įpratę. Kiti labai aiškiai planuoja, į kokią auditoriją galėtų būti nukreipti jų pasisakymai ar žinutės. Kiekvienas, manau, turi savo stilių, savo taktiką, kodėl jie naudojasi šiomis priemonėmis“, – kalbėjo VU TSPMI politologas.

Visgi jis sakė, kad socialinius tinklus geriausiai išnaudoja tie, kurie jau seniai yra įgudę jomis naudotis ir turi nuolatinius sekėjus. Anot T. Janeliūno, tokie politikai socialinius tinklus gali naudoti kaip priemonę dar labiau sutelkti savo sekėjus, juos mobilizuoti.

Paklaustas, kuris iš kandidatų turi galimybę pasiekti jaunus rinkėjus, kadangi daugiausia jaunesnio amžiaus žmonės naudojasi socialiniais tinklais, T. Janeliūnas sakė, kad tai tiksliausiai parodytų konkretūs sociologiniai tyrimai, bet panašu, kad daugiausia šansų tam turi I. Šimonytė.

„Ji gali būti viena iš tų, kuri turėtų daugiausia potencialo pritraukti jaunesnę auditoriją. Ji gana aktyviai naudojasi „Facebook“ tinklu, jos stilius atviras, betarpiškas ir, manau, kad jaunimui tai gali būti viena iš patraukliausių savybių“, – sakė VU TSPMI politologas.

 

Tai yra straipsnio ištrauka. Visą straipsnį skaitykite LRT.lt.

Šiame komentare pateikiama autoriaus nuomonė, VU TSPMI už jo turinį neatsako.