Studentų mokslinis tyrimas. Kibernetinio saugumo individo lygmenyje plėtra – ar lietuvis pasirengęs tinkamai apsaugoti savo duomenis?

Projekto aprašymas

Projekto metu siekiama kelti studento kompetenciją savarankiškai atliekant mokslinį tyrimą ir prisidedant prie jau esamų tyrimų kibernetinio saugumo klausimu, koncentruojantis į individo lygmenį. Šio tyrimo tikslas – išanalizuoti individo lygmenyje kylančias kibernetino saugumo problemas ir atsižvelgti į instituciniame lygmenyje parengtas rekomendacijas bei paties piliečio atsakomybę saugoti savo duomenis, gebant vadovautis parengtomis gairėmis. Pabrėžiant Europos Sąjungos svarbą kuruojant PESCO iniciatyvą ir reikšmingą Lietuvos vaidmenį joje, skatinamas atsparumo kibernetinėms grėsmėms kūrimas asmens lygmenyje. Bendradarbiaujant su įvairių institucijų pareigūnais bei IT inžinieriais bus siekiama parodyti, kokia svarbi yra individo partnerystė su valstybe – asmeninė laisvė internete turi būti traktuojama atsakingai tam, kad tai nepadarytų dar didesnių nuostolių ne tik individui, bet ir valstybei.

Lietuvoje vis dar vyrauja tyrimai, kalbantys apie kibernetinį saugumą instituciniame lygmenyje, tačiau kyla klausimas, kurį bus siekiama atsakyti – kiek individas yra linkęs klausyti valstybės patarimų ir jais vadovautis? Tam, kad būtų pasiekti atitinkami rezultatai, tyrimas bus suskirstytas į tris dalis: 1) dokumentų ir literatūros analizė, apimanti svarbiausius kibernetinį saugumą ir jo strategiją reglamentuojančius dokumentus Lietuvoje, analizuojamos egzistuojančias švietimo platformas; 2) dviejų lygių empirinis tyrimas – pusiau struktūruoti interviu su skirtingais institucijų pareigūnais bei IT specialistais ir virtuali nuomonės apklausa, siekianti išsiaiškinti Vilniaus universiteto studentų atsakingumo lygmenį saugant savo duomenis; 3) rekomendacinio pobūdžio rezultatų analizė, apjungianti technologinį ir socialinį kibernetinės erdvės lauką. Projekto rezultatai bus pristatyti mokslinės konferencijos metu ir taps šaltiniu tolimesniems moksliniams tyrimams bei didesniam pilietiniam įsitraukimui skatinant saugesnį elgesį internetinėje erdvėje.