VU TSPMI Alumni mentorystės programa. Justinas ir Saulius: pakeliui į vertingus pokyčius

VU TSPMI Alumni mentorystės programa. Justinas ir Saulius: pakeliui į vertingus pokyčius

VU TSPMI įgijęs bakalauro ir magistro laipsnį, po kelerių metų įvairios darbo bei savanorystės patirties Justinas Stanevičius šiuo metu vadovauja instituto studijų komunikacijai. VU TSPMI Alumni mentorystės programoje patirtimi jis dalinasi su pirmuosius studijų metus baigiančiu Sauliumi Joniku. Nors abu naujuosius vaidmenis išbando pirmąjį kartą, o bendravimą ilgą laiką ribojo karantino suvaržymai, vaikinai pasakoja laiko virtualiam susitikimui randantys kiekvieną savaitę. Vardindami mentorystės programos suteiktas galimybes, jie pabrėžia nuolatinius atradimus ir mokymąsi – tiek siekiant padėti, tiek perimant vienas kito patirtį. „Visgi, esmė slypi ne pačiuose patarimuose, o bendroje visumoje to, ką bandau (ar bandome su Justinu – priklauso nuo to, kaip pažvelgsi) pasiekti“, – teigia Saulius.

Justinai, Sauliau, papasakokite, kokių lūkesčių vedini įsitraukėte į programą?

Justinas: Mentorystės programos yra puikus būdas mokytis, analizuoti save ir savo darbus. Manau, kad tokia patirtis naudinga tiek mentoriui, tiek studentui. Mentorystę aš suprantu kaip galimybę išmokti kažką naujo, todėl tai ir buvo vienas iš mano tikslų. Antrasis mentorystės programos tikslas ir lūkestis buvo efektyvi komunikacija tarp mentoriaus ir studento, nes tai itin smarkiai prisideda prie abipusio tobulėjimo. Tikėjausi, kad reguliariai bendraujant su studentais, mano patirtis nevyriausybinėse organizacijose, darbas bankuose, savanorystė ar darbas ir studijos VU TSPMI galės gelbėti pačiais įvairiais klausimais – nuo laiko planavimo iki karjeros ar studijų. Su Sauliumi stengiamės atliepti vienas kito poreikius, dalijamės savo patirtimi ar problemomis, bandome vienas kitam suteikti grįžtamąjį ryšį, todėl manau, kad mentorystės programa kol kas pateisina visus mano lūkesčius ir tikslus.

Saulius: Atvirai galiu tarti, kad į mentorystės programą įsitraukiau neskyręs tam daug apmąstymų. Žinojau tam tikras savo problemas, susijusias su asmeniniais mokymosi gebėjimais, tačiau nesitikėjau, kad keletas mėnesių su labiau patyrusiu suteiks didžiausią skirtumą. Pasirinkęs iš tiesų nesuklydau. Rašymo, laiko planavimo ar kokybiško skaitymo gebėjimų neišvystysi per 2 mėnesius, čia neatrasi jokios magiškos formulės. Vis dėlto, net negalvoju teigti, kad šis užsiėmimas – beprasmis. Priešingai, Justinas suteikė man daug pagalbos, tik kiek kitokios nei tikėjausi!

Kokia veikla užsiimate? Galbūt esate numatę, ką dar norėtumėte nuveikti?

Saulius: Galėčiau paminėti patarimus kaip efektyviau suprasti tai, ką skaitau bei aiškesnes laiko planavimo formas. Taip, konkretūs geresnio mokymosi būdai yra svarbūs, ypač man – žmogui, kuris nelabai moka mokytis (juokingai skamba, bet ganėtinai tikslu).

Justinas: Pirmųjų susitikimų metu su Sauliumi aptarėme klausimus, kuriems mentorystės programos metu reikėtų skirti daugiausiai dėmesio. Sudarę planą ir aptarę temas, kurias norime nagrinėti, nusprendėme susitikti kartą per savaitę, kad galėtume užtikrinti nuolatinę mentorystės proceso tąsą. Saulius yra itin motyvuotas, o tai labai padeda bendram darbui.

Pasidalinkite, kokį poveikį jums padarė programa? Galbūt perėmėte ne tik vienas kito žinias, bet ir užsiėmimus ar įpročius?

Justinas: Kiekvienam mūsų susitikimui ruošiuosi gana kruopščiai – tenka ne tik dėlioti susitikimų planus, tačiau ir ieškoti įvairios informacijos, galinčios atsakyti į iškeltus klausimus. Norisi, kad patarimai nebūtų paremti vien tik asmenine patirtimi, bet ir kitomis rekomendacijomis, kurias randu įvairioje literatūroje ar interneto platybėse. Todėl jau dabar išmokau daug naujų dalykų apie laiko planavimą, darbo efektyvumą ar kitus su akademine sritimi susijusius klausimus. Tam tikras praktikas pradėjau taikyti ir sau – jos itin pravertė visiems sudėtingu karantino laikotarpiu. Su Sauliumi kalbantis apie tai, kokie klausimai ar problemos yra patys aktualiausi VU TSPMI studentams, gaunu vertingų idėjų ir minčių savo tiesioginėms pareigoms, susijusių su studijų proceso ar studijų projektų tobulinimu. Mentorystė išties yra itin vertinga patirtis.

Saulius yra pirmo kurso studentas, itin aktyviai veikiantis VU TSPMI Studentų mokslinėje draugijoje (SMD), todėl tikiu ir norėčiau, kad mūsų bendradarbiavimas tęstųsi net ir pasibaigus mentorystės programai, ne tik bendruose VU TSPMI administracijos ir SMD projektuose, bet ir už universiteto sienų.

Saulius: Visi burtai čia slypi pirmame veiksme. Pirmas tvarkaraštis, pirmas bandymas nedaryti keturių darbų vienu metu (taip, turiu tokį negudrų įprotį) – viskas prasideda nuo eksperimento. Siekiu to, kad į mano chaotišką būdą studijuoti pavyktų įskiepyti kiek tvarkos. Čia pasirodo turbūt centrinė priežastis, kodėl man iš tiesų naudingas mentorius. Pirmajame VU TSPMI kurse prisiminiau jau kurį laiką užmirštą faktą, kad mėgstu mokytis, tačiau mano paties negebėjimas vadovautis struktūra ar sistema mano šitą atgimusį pomėgį baigia sutrinti į miltus. Taigi, minėti gebėjimai, ties kuriais dirbame, kaip laiko planavimas, kokybiškas skaitymas, rašymo įgūdžių lavinimas yra didesnio noro išmokti mokytis dalys. Programos metu labiausiai pasistūmėjau ties laiko planavimu, geriau sekasi susiformuoti detalias dienotvarkes. Tačiau svarbiausia yra tai, kad kantraus mano ir Justino darbo, narpliojant kassavaitinius mano darbų planus, dėka, pastebiu įpročio užuomazgas. Tuo labai džiaugiuosi, to sieksiu ir su kitais savo tikslais.

Turėti užnugarį, patarėją tokiuose vandenyse – naudinga. Justinas kartais įtartinai panašus į mane – rodos, jis pasakoja apie savo studijų laikų bėdas, o viskas taip puikiai sutampa su mano nesusipratimais! Tai sukuria ne tik praktinį problemų sprendimo pagrindą iš jo pusės, bet ir parodo ganėtinai raminantį dalyką – nors visi esame prisidarę ar patyrę nesąmonių, gyvenime įmanoma pasiekti nuostabių dalykų, reikia tik dirbti. Be to, abu esame „prie muzikos“, palaikome labai malonų bendravimo būdą.

Sauliau, perėjai didžiąją dalį programos: kam siūlytum prisijungti prie jos ateityje?

Mentoriaus nerekomenduoju tiems, kurie tikisi kalno patarimų, paversiančių juos neįtikėtinai imliais ar talentingais. Vis dėlto, ši programa nuostabiai tinka tiems, kurie turi idėją, kaip norėtų save patobulinti. Žinoma, aš koncentruojuosi ties akademinių gebėjimų lavinimu, tačiau, manau, galimybių laukas čia – žymiai platesnis. Mentorystė naudinga tik tada, kai pats ieškai būdo užpildyti savas spragas. Nesakyčiau, kad jau užpildžiau savąsias, tačiau aš pakeliui.